Raw choco-orange puff pastry cake / Nyers csokis narancsos leveles sütemény

000_b

 

EN

Since I have found the rice paper I was thinking about its innovative usage. I think it really works with cakes so don’t hesitate to try this recipe!

I prepared the fillings for first, the orange cream is basically a raw orange chia jam, that is so simple: soak the seeds in orange juice (freshly pressed) the more time you have it rest, the better it will be. The choco layer is made from zucchini, that must be blended with good quality cocoa powder or carob and a few dates. Finally I cut a rice paper into slices, and lay down 2 for the basement. Then put some choco cream on it and continue with the rice paper and the orange layer. On the top covering I warmed the paper in a pan, but just very slightly, less then a minute to get a litle yellowish. Lastly just sprinkle it with some cocoa powder. Leave it for 15minutes to let the rice papers soak a bit and enjoy it!

Ingredients:

  • the juice of 2 oranges
  • 2-3 tablespoon chia seeds
  • Stevia or xylit /if needed for the orange layer/
  • third of a little zucchini
  • 3-4 dates
  • 1 tablespoon linseed flour
  • 1 tbsp cocoa powder or carob
  • one rice paper

00

 

Mióta felfedeztem a rizspapírt, új felhasználásokon töröm a fejem, és most megvan! Édességként is működik,  úgyhogy ne féljetek kipróbálni!

Elsőként a töltelékeket készítem el, a narancsoshoz a frissen facsart lébe áztattam a chia magokat és minél tovább hagytam ázni, akár egy éjszakát is lehet, annál sűrűbb lesz. A csokishoz aprítógépben pürésítettem cukkínit, datolyát, lenmaglisztet /vagy daràlt lenmagot/és kakaóport, vagy karobport. Szükség szerint kevés vízzel vagy ha túl híg akkor utifű maghéjjal lehet szabàlyozni a krém sűrűségét. A tortalapokhoz felszeleteltem egy rizslapot és az aljàhoz lefektetek kettőt a tànyérre. Ezutàn csak ràhalmozok a csokis krémből, majd újra egy rizslap hàromszög, narancsos töltelék, és az utolsó fedő rizslapot kicsit megmelegítem egy dzàraz serpenyőben. Ez kb.csak màsodperceket vesz igénybe, éppen csak míg megpöndörödik a széle és megsàrgul. Ezt a roppanós felső lapot még megszórtam kakaóporral majd hagytam pihenni kb 15-30 percet, hogy összeàlljanak az ízek és megpuhuljanak az alsó lapok. Mmm megéri vàrni vele!

Amire szükséged lesz:

-2 narancs leve /frissen facsarva/

-2-3 evőkanàl chia mag

-stevia vagy xylit

-egy harmad zsenge cukkíni

-kanàl kakaópor vagy karob

-3-4 datolya

-1-2 kanàl lenmagliszt vagy őrölt lenmag

-1 rizslap

Leave a Reply

