Baked spring rolls with cauliflower rice / Sült tavaszi tekercsek karfiolrizzsel

4

 

EN

Here comes the second recipe variation for rice paper! I have to admit that I planned to make it striped with carrots, but as I cut it in two pieces the stripes are not so visible now. Anyway next time I will show you better and try to make it more spectacular 😉

However this is not a raw recipe, you can try it in a raw version as well, without boiling the filling. So the first to be done is the shredding. Put the cauliflower and the zucchini into the grinder machine. If it is chopped enough, boil it in the same amount of water as the veggies. When it is cooked, after around 10-15 minutes (hopefully the water disappeared as well) put the spices in the ‘rice’ and mix it. I like to use intense and exotic flavours, but you can optionally use less ginger or chilli. Then make a rice paper wet, under running water. Then lay it on a plate and spoon some of the veggie rice in its middle (I also put some carrot stripes under the filling). Roll it and put them in the oven for 15-20 minutes, until it gets crispy. I served them in two pieces, with some nori stripes and raw veggies. Enjoy!

Ingredients for two servings:

  • half of a cauliflower
  • half of a little zucchini
  • two cloves of garlic
  • a little cut of fresh ginger
  • one teaspoon of rice vinegar
  • himalaya salt
  • asian 5 spices mixture
  • some chilli, I had some yellow thai chilli
  • 2 rice paper
  • optionally some carrot stripes and raw veggies

5

 

HU

Íme a második recept variációm rizs papírra! Be kell vallanom, hogy szerettem volna látványosabbá tenni répa csíkokkal, ám mikor ketté vágtam a tekercseket nem látszottak eléggé a csíkok, de ígérem legközelebb tökéletesre fejlesztem a technikát! 😉

Bár ez nem egy nyers recept (de persze csak zöldségekből áll és 100 % vegán), elkészíthető nyers változatban, ha nem főzitek meg a tölteléket. Elsőként le kell darálni a karfiolt és a cukkínit. Ha kellően össze aprította a gép, ugyanannyi vízzel felöntve tettem fel főni. Miután megfőtt, kb 10-15 perc múlva (remélhetőleg ezalatt elforrott a víz is alóla, ha nem akkor le kell rőle önteni) hozzákevertem a fűszereket. Én szeretem az intenzív ízeket és az egzotikus fűszereket, ha valaki nincs ezzel így, akkor csak egy kevéske gyömbért és chilit használjon. Ezután folyó víz alá tartva megpuhítottam a rizs lapokat és kiterítettem egy tányérra. Ekkor helyeztem rá a répa csíkokat is, majd utána a zöldség rizses tölteléket a közepére. Feltekertem és becsomagoltam a tekercseket, és beraktam a sütőbe kb. 15-20 percre míg ropogóssá vált a rizslap. Félbe vágva, nori csíkkal átkötve tálaltam. Egészségetekre!

Hozzávalók 2 személyre:

  • fél fej karfiol
  • fél kisebb cukkíni
  • 2 gerezd fokhagyma
  • egy kisebb darab friss gyömbér
  • egy teáskanál rizsecet
  • himalaya só
  • ázsiai 5 fűszer keverék
  • kevés chili paprika, nekem most sárga thai chilim volt
  • 2 rizslap
  • opcionálisan répa csíkok, friss zöldségek és nori csíkok a tálaláshoz

 

Leave a Reply

