Raw mushroom dip / Nyers gombakrém

11

 

EN

I have always liked eating mushroom raw, but this cream idea made me a bit unsure. It is just hard to imagine how this can work. If you make it, you’ll see it is really great and somehow produces an unknown flavour, that you could not identify with the taste of raw mushroom slices. I only grilled the dip holder mushroom, but the other ingredients are put in raw, except if you don’t like raw garlic, then add some of this Aioli recipe

I served it with freshly picked orach salad and grilled corn. It is a great option for take away meal as well! Bon apetit !

Ingredients to blend:

  • 3 big mushrooms
  • 1 teaspoon of Dijon mustard
  • 2 pinch of oregano – if it is possible, then use fresh one
  • 1 clove of garlic
  • himalayan salt
  • black pepper
  • optionally a little water, soy- or almond milk to help blending, but really just a little bit!

 

10

 

HU

Mindig is szerettem a gombát nyersen enni, sőt volt olyan időszakom, hogy mustárral ettem nyers gombát állandóan. Ettől függetlenül, a nyers gombakrém gondolata még engem is elbizonytalanított. Valahogy el sem tudtam képzelni, hogyan működhet, ám mégis hihetetlen de nagyon érdekes. Teljesen másféle ízeket produkál, nem tudnám összeazonosítani a nyers gombaszeletekkel a gombakrémet. Érdemes kipróbálni,mert szerintem igazi újdonság. Én csak a krém tartó gombafejet grilleztem meg, minden más nyersen került bele, ám ha valaki nem szereti a nyers fokhagymát, akkor adjon hozzá ebből az Aioli receptemből egy kiskanálnyit.

Frissen szedett kerti labodával és grillezett kukoricával tálaltam. Nagyon jó fogás elvitelre, munkába, vagy piknikezni is, igazi újítás lehet a megszokott szendvicskrémek helyett is! Jó étvágyat!

Amit össze kell turmixolni hozzá:

  • 3 nagy fej gomba
  • 1 teáskanálnyi dijoni mustár
  • 2 csipet oregánó, lehetőség szerint frissen szedett
  • 1 gerezd fokhagyma
  • himalaya só
  • fekete bors
  • turmixolás megkönnyítésére egy nagyon pici vizet, szója- vagy mandulatej

 

Leave a Reply

