Zucchini rolls with aioli / Nyers cukkíni tekercsek aiolival

6_bEN

I think that many of us is a huge fan of baked garlic. To maximize this adoration, I had to make aioli. To have the perfect garlic is the main point. I found beautiful huge cloved ones, so everything was ready to prepare! I put the cleaned cloves on a baking sheet and sprinkled it with the spices. I baked them for about 45 minutes on 130 celsius. Then they need to be blended until it is nice creamy and fragant. I love its intensity, so simply rolled on some zucchini slices with it. Enjoy!

Ingredients:

  • 2 heads of garlic
  • oregano – the fresh one is the best
  • himalayan salt
  • white pepper
  • optionally some cold pressed oil
  • 1 young zucchini
  • some chives, tomato or bell pepper for serving

 

7_b

 

 

HU

Azt hiszem nem én vagyok az egyetlen sült fokhagyma rajongó, úgyhogy ez a recept biztosan sokunk kedvencévé válik majd! A legfontosabb ,hogy megfelelő ízletes fokhagymából készítsük el. Én ráleltem a megfelelőóriási gerezdekből álló tökéletes alanyra, úgyhogy már minden készen állt az elkészítésre! A gerezdeket megpucolva ráteszem egy sütőpapírral bélelt tepsire és megszórom a fűszerekkel. Ezután kb. 130 fokon 45 percig sütöttem, míg kicsit megpirul és összenyomható lesz. Végül leturmixolom, vagy darálógéppel krémesítem a fokhagymákat, míg illatos homogén massza lesz. Az intenzív ízéhez nem gondoltam semmi bonyolultat, ezért csak vékony cukkíni szeleteket vágtam zöldséghámozóval, és ezeket megkenve feltekertem. Jó étvágyat!

Hozzávalók:

  • 2 fej fokhagyma
  • oregánó – legjobb a friss de ha nincs, nyugodtan lehet a szárított változatot is
  • himalaya só
  • fehér bors
  • (krémesíteni hidegen sajtolt olajjal lehet, akár tésztaszószként is használható lesz)
  • 1 fiatal cukkíni
  • kevés snidling, paradicsom és kaliforniai paprika a tálaláshoz
Leave a Reply

