Apple & Sage chips / Alma és zsálya chips

9_bEN

I met the sage chips years ago in Italy, when I absolutely fell in love with it. Now I created a healthy version, with flax seed flour and an other without any flour. You can make it according to raw diet as well, if you turn the oven on 40-45 degree and dry it for around 2 hours. The quicker version is on 100 degree and maximum 30 minutes is enough for them. To prepare the sage leaves you need to wash it just before the coating, because it can cover the leaves if they are wet. The spicy wrap can be with flax seed or almond flour, or without it, when they can keep the nice green clolour. Fot the apples, You just need to cut it into thin slices, there is no need for any other flavourings because the sage itself is intense enough. I used a baking sheet, that was thinly oiled with cold-pressed sunflower seed oil, but if you make the quicker version, I advice to use coconut oil. The result is heavenly, the sage and the apples are great together, currently this is my favourite snack for movie watching!

Ingredients:

  • 1 sour apple – I used Granny Smith
  • 3 handful of fresh sage leaves
  • 3 tablespoon of flaxseed meal
  • himayan salt
  • some black pepper
  • 1 teaspoon of hempseed flour (optional)

 

Have a great snack-time!

 

8_bHU

A zsálya chips-szel évekkel ezelőtt találkoztam Olaszországban. Igazság szerint, azóta sem volt szerencsém enni sehol, viszont azonnal rajongójává váltam. Mivel anyukám kertjéből rengeteg zsályát kaptam, végre eljött az alkalom, hogy elkészítsem! Ez az egészséges és különleges ropogtatnivaló elkészíthető nyers változatban, ha aszalógépben vagy sütőben maximum 2 órán keresztül szárítjuk, de a türelmetlenek süthetik 100 fokon is, ebben az esetben 20 perc alatt tökéletes lesz. Két fajta zsálya chipszet csináltam, a “bundásabb” lenmag liszttel készült, amelyiknek pedig szépen látszik a zöld színe, arra csak a fűszereket tettem. Bundázás előtt közvetlenül mosom meg a leveleket, mert csak akkor ragad rá a ‘panír’, ha még vizesek. Az almát egyszerűen csak vékony szeletekre vágtam, nincs szükség egyéb ízesítésre, hiszen a zsálya maga a fűszer, ami remekül kiegészíti majd az alma savanykásan édes ízét. Sütőpapírral kibéleltem a tepsit és nagyon vékonyan megkentem hidegen sajtolt napraforgómag olajjal, ha a gyorsabb verziót készítitek el, akkor inkább a kókuszzsírt javasolnám. Jelenleg ez a kedvenc filmezős snackem, mindenképpen próbáljátok ki!

Hozzávalók (egy tepsihez, de szerencsésebb egyből kettőre számolni):

  • 1 savanykás alma- én most Granny Smith-el csináltam
  • 3 nagy marék zsálya levél
  • 3 evőkanál lenmagliszt
  • himaya só
  • egy csipetnyi fekete bors
  • 1 teáskanál kendermagliszt (elhagyható)

 

Kellemes csipegetést !

 

 

 

Leave a Reply

