Pitaya cookie with avocado filling / Sárkánygyümölcs süti avokádós töltelékkel

7_bEN

This dessert was born from the leftover of my previous smoothie recipe It can be replaced with any nutmilk leftover as well. So to start with the cookie’s bottom layer, I pushed down the coconut meat (that I previously blended with some dates and cocoa powder ) in the mould that is placed on a plate. The mould can be any shape, I had a flower now. After it fills the form nicely, take out the smould and continue with the filling. A half of an avocado and a half apple should be blended together with the sweetener you prefer. This is a simple filling, I don’t want to add any other spices, maybe just a zest of a lemon to keep the freshness of the flavours. Then put the mould onto the bottom layer and spoon the filling in it, spread it nicely to fill the shape well. Then carefully take it away and cut a 1 cm thick slice from a pitaya – if you don’t have it an apple or kiwi is also suitable, and cover the cookie with that. Finish the serving with some berries, now I used delicious blueberries. Easy and spectacular isn’t it?

Ingredients:

  • some nutmilk leftover- I had it from coconut milk
  • 1-2 organic dates
  • stevia
  • a little spoon of cocoa powder
  • a half of a small avocadom
  • a half of a green apple, I had golden apple
  • one lime’s juice – optional
  • a slice of dragon fruit or kiwi, apple, mango.
  • some berries for the decoration
  • + a cookie cutter mould

Have a creative day! Thanks for your visit 🙂

 

8_bHU

Ez a nyers desszert az egyik korábbi smoothie receptem maradékából készült, de tökéletesen bevethető más házi magtej készítésénél visszamaradt magtöret felhasználásához. Ezzel a kókusz hússal készítettem el a süti talapzatát, amit kevés kakaóporral és steviával kikeverve belenyomogattam egy tányérra helyezett süti formába. Bármilyen forma jó, nekem most virág alakú volt kéznél. Mituán alaposan lenyomkodtam, a formát leemelem a tányérról. Ezután az avokádóval folytatom amot az almával és tetszőleges édesítővel összeturmixolok. Ez egy egyszerű töltelék,a frissességét szeretném megőrizni ezért más fűszert nem adok hozzá, esetleg csak egy lime levét. Ezután ráhelyezem a formát a kakaós rétegre és beletöltöm a krémet, úgy hogy illeszkedjenek egymásra a rétegek. Ha sikerült, óvatosan leemelem a formát róla. Végül vágok egy kb 1 cm vastag szeletet a sárkány gyümölcsből, vagy egyéb más szelhető gyümölcsből ha az nincsen, és lefedem a sütit vele.A tálalást áfonyával vagy más bogyós gyümölccsel fejeztem be. Egyszerű és látványos desszert, ráadálsúl nagyon egészséges hozzávalókból. Ennél elképzelni sem tudok jobb kombinációt!

Hozzávalók:

  • magtej készítéséből visszamaradt magtöret – nekem kókusztej maradéka volt
  • 1-2 organikus datolya
  • stevia
  • 1 kiskanál kakaópor
  • 1 kis avokádó fele
  • egy fél zöld alma – én golden almát használtam
  • egy lime leve
  • egy sárkánygyümölcs vagy pitaya szelet, de lehet alma, kiwi vagy mango is
  • pár szem bogyós gyümölcs dekorációnak, én áfonyát tettem rá
  • + egy süti kiszúró forma

Szép hétvégét ! 🙂

 

 

Leave a Reply

