Dragon fruit – blueberry pink smoothie / Sárkánygyümölcsös pink smoothie áfonyával

6_b

 

EN

When it happened to create this impressive smoothie, I was thinking of the milky bubble tea. Some creamy sour but sweet drink with some bubbles to chew. So I used my luckily bought special dragonfruit for that! Normally here in Hungary we can not find this fruit if yes, then horribly expensive so now this was a special occasion to find it in a relatively affordable price and I could finally create something new and exotic 🙂

For first, I made some coconut milk by blending a half of a raw coconut with 2 dl water but also added 2 slices of yellow honeydew melon and then pressing the liquid out of the mixture. Then I peeled the dragon fruit and used its half with 1 dl water and blend it together with some stevia. For the serving, I pourred the melon-coconutmilk into a glass and then carefully the pinky dragonfruit mixture. Finally add some blueberries an drink it as a perfect cooling drink!

Ingredients:

  • half of a dragon fruit – I had the white type but also cut some of the pink peel to have nice pinky colour
  • 2+1 dl water
  • stevia
  • half of a coconut
  • 2 slices of honeydew melon
  • a handful of blueberries

 

5_b

HU

Mikor ezt a smoothiet kitaláltam, a tejes bubble teából merítettem ihletet. Szerettem volna valami krémes mégis savanykás, frissítő italt amiben bogyók úszkálnak. Ehhez használtam fel, a szerencsésen vásárolt sárkánygyümölcsömet! Nagyon örültem hogy kivételesen megfizethető áron hozzájutottam és végre készíthettem valami egzotikusat ebből a mutatós gyümölcsből 🙂

Elsőként egy kókusztejes keveréket csináltam fél kókuszdió és két szelet sárgadinnyéből. Összeturmixolam őket 2 dl vízzel majd egy szűrőn kinyomkodtam a levet. (A maradék kókuszt és gyümölcshúst egy másik receptnél használtam fel. ) Ezt félretettem míg a sárkánygyümölcs felét meghámoztam, ügyelve arra, hogy kevés rózsaszín részt hagyjak rajta, így szépen megszínezi majd az italt. Ezt a gyümölcshúst egy dl vízzel és kevés steviával turmixoltam össze.  Tálaláshoz először a kókuszos-dinnyés részt öntöttem pohárba majd óvatosan hozzáadtam a pasztel pink részt is. Végül az áfonyát beleszórva hidegen tálalom. Különleges és csodás pasztalszínű smoothie a végeredmény!

Hozzávalók:

  • fél sárkánygyümölcs – fehér belsejűt kaptam ezért a rózsaszín héjból valamennyit rajta kell hagyni erre a pucolásnál ügyelni kell
  • 2+1 dl víz
  • stevia
  • fél kókuszdió húsa
  • 2 szelet sárgadinnye
  • egy maroknyi áfonya

Fogyaszd egészséggel!

Leave a Reply

