White cherry raw pie / Fehér cseresznyés nyers pite

4_b2

 

EN

Before I got this delicious “glass” cherry at the Hunyadi market I couldn’t imagine how sweet they are. I thought they are perfect for decoration, but after tasting it I know they will have a greater role in my kitchen! So I decided to use them as the basic fruit of this pie. It is totally made from raw ingredients so it can be part of the most special diets as glutenfree, vegan or paleo as well.

Before preparing the base crust, the cashews must be soaked in some water. The more the better but 1-2 hours are perfect if you are out of time. For first the crust must be made in a blender, by adding the peanuts, raisins and I got some leftover dried strawberries so used them as well, but also put 2 raw apricots into the mixture. Blend it until you can form it into a flat round plate, between to sheets of cellophane. I sprinkled some linseed flour under and above the crust to avoid adhesion. Then put the soaked cashews into the blender with the cherries, orange blossom flower and some stevia or other sweetener. Then mould the cream onto the crust and decorate the pie with some fruits or nuts. Enjoy sharing this healthy and creamy pie !

What you need for 8 slices:

  • 3 handful of cherries – without seeds of course – I used this white type but it can be made from red cherries as well
  • a pinch of orange blossom – it can be left out
  • stevia or dates
  • 75 g cashews
  • 2-3 apricots
  • 50 g of peanuts
  • 50 g of raisins-I liked the green type
  • optionally some dried strawberries
  • linseed flour to sprinkle

 

3_lk

 

Mielőtt véletlenül rátaláltam ezekre a különleges üvegcseresznyeként árult világos színű cseresznyékre, nem is tudtam, hogy másra is jók lesznek mint díszítésre. Meglepett mennyivel édesebb volt mint a hagyományos társa-legalábbis amivel éppen összehasonlítottam. Ekkor úgy határoztam főszerepet adok neki a krémes gyümölcsös pitémben!  Mivel ez a recept csak nyers hozzávalókból áll, ezért a legtöbb különleges étrendbe beilleszthető, a gluténmentes, paleo vagy akár a vegán diétába is.

Kezdésként a kesudiót be kell áztatni egy kis vízbe, hogy megszívják magukat és megpuhuljanak. Erre elég 1-2 óra is, de persze jó ha még tovább is van rá időnk. Ezután a morzsás ropogós réteget készítjük el, egy aprítógép vagy turmixgépben, a mogyoró, mazsola és 2 darab sárgabarack hozzáadásával. Nekem most volt pár szem maradék szárított szamócám, azt is hozzádobáltam. Addig kell keverni amíg formázhatóvá válik. Ekkor aláhintek egy kis lenmaglisztet és rányomogatom a tányérra, majd ismét megszórom lenmagliszttel. Ezután betakarom egy fóliával és így nyomogatom kör alakúra. Ha ez megvan, ismét a turmixgéppel készítem el a krémet, a lecsöpögtetett kesudió , stevia és a kimagozott üvegcseresznye hozzáadásával. Finom selymes ízű krémet kapok azután, amit rásimítottam egy spatula segítségével. A pitét magvakkal és gyümölcsökkel díszítettem. Jó étvágyat !

8 szeletes pitéhez a következőkre lesz szükséged:

  • 3 marék cseresznye – kimagozva – én világos színű üvegcseresznyéből készítettem de a hagyományos is megfelel természetesen
  • egy csipetnyi narancsvirág- ez elhagyható ha épp nincsen
  • stevia vagy pár szem cukrozatlan datolya
  • 75 g kesudió
  • 2-3 szem sárgabarack
  • 50 g mogyoró
  • 50 g mazsola- én a zöld fajtát szeretem a leginkább
  • opcionálisan pár szem aszalt szamóca
  • kevés lenmagliszt a szóráshoz

 

Leave a Reply

