Raw nutfree gerbaud / Nyers zserbó szelet

 

01

  EN

While making this traditional dessert, based on apricot jam and walnut, I decided to focus on the result of the flavour combination, and not to stick with the original ingredients. So, for first I took out the walnut from the recipe and switched it to a zucchini-chocolate layer, which has some walnuty features as well, believe me, you wouldn’t tell that it is no walnut in it. I still had some dried fruit cake sheetss from the dietasetelek webshops gift package. This week you can buy the raw fruit sheets on sale, so don’t wait too long! For this recipe I used the one made of dried plums and dates. So this recipe is really low fat, it only contains some chia seed soaked.  It can be made a day before eating it, then you can slice it more easily.

Firstly I prepared the orange-chia layer for first to let the mixture soak. It contains 2 oranges, and about 10 g chia seed. Then to prepare the chocolate-zucchini layer I blended a half of a zucchini with the cocoa powder and psyllium husk. If the texture is not appropriate you can vary the amount of psyllium or add some liquid if necessary. Then put one fruit sheet on a plate and slush the first cream on the base, then continue with the other filling and finish it with the second sheet. Finally, I made the chocolate coating differently then it is in the usual vegan chocolate recipes, because I used concentrated coconut cream instead of coconut oil-this is because I wanted to make a low fat cake, and this containt not just the fat of coconut but the meat as well, so it also has less calories. So for the chocolate carefully put the coconut cream in a pan and heat it until it melts. Then turn on the fire and add one spoon of cocoa powder and some stevia or other sweetener, you like. This recipe may sound a bit more difficult, but it really worth to try it, the tase is so similar to the traditional gerbaud!

Ingredients for 2 slices:

  • 2 piece of dried fruit sheet
  • half of a zucchini
  • stevia or other sweetener
  • 1 teaspoon of psyllium musk
  • 10-15 g of chia seed
  • 2 tablespoon of high quality cocoa powder – 1 to the zucchini cream and 1 to the coating
  • 2 oranges – optionally it can be made with apricots as well
  • 1 tablespoon of concentrated coconut cream

How do you like it?

2

HU

Mikor ezt a hagyományos édességet készítettem, arra gondoltam,hogy az ízek összhatását fogom figyelembe venni, mert bár sok mindent meg lehet csinálni nyers változatban, kevés az aminek valóban hasonlít az íze az eredetire. Így aztán elsőként az jutott eszembe, hogy dió helyett cukkinit használok, hiszen van valami diós zamata a zöldségnek, főként ha kakaóval vegyítem. Ha van egy éjszakája összeérni az ízeknek, ígérem senki nem veszi észre, hogy nincs is dió a sütiben! Még mindig van pár gyümölcslapom a diétásételek webshop ajándékcsomagjából, ezért az aszalt szilvás-datolyás variációt használtam. Egyébként a héten 20 % kedvezménnyel vásárolhatjátok meg a gyümölcslapokat, úgyhogy ne habozzatok! Mivel a gyümölcslapban sincs olajos mag, ezért ez egy nagyon zsírszegény, mondhatni diétás zserbó. Kalóriák helyett azonban csupa hasznos dologgal van tele. Azért is ajánlatos egy nappal korábban elkészíteni, hogy könnyebben lehessen szeletelni.

Elsőként a narancsos-chia magos tölteléket készítettem el, amihez két narancsot turmixoltam össze, majd hozzákevertem a chia magokat, míg megszívják magukat a narancs levével. Majd a csokis cukkíni krém következik, amihez egyszerűen összeturmixoltam a cukkinit, steviát és a kakaóport majd utifű maghéjjal óvatosan beszabályoztam a megfelelő sűrűséget.  Ha eléggé megszívta magát a narancsos töltelék, akkor össze lehet állítani a nyers zserbót: egy tányérra helyezem az első lapot amire rákentem a sűrűbb állagú krémet, esetemben a csokis. Majd a narancsosat is ráhalmoztam és végül beterítettem a második gyümölcslappal. Végül, a csoki bevonatot másképpen készítettem mint általában a vegán receptekben, ugyanis kókuszzsír helyett koncentrált kókuszkrémet használtam. A különbség az, hogy ebben nem csak a kókusz zsírja de a húsa is bele van darálva, tehát kevesebb a kalória tartalma is mintha csak az olaj lenne. Ezt a kókuszkrémet picit kiolvasztottam egy serpenyőben, majd kakaóporral és édesítővel összekevertem. Végül rákentem a süti tetejére és izgatottan vártam a másnapot, hogy megehessem 🙂 Lehet,hogy bonyolultabbnak tűnik ez a recept, de meglepő mennyire felidézi a hagyományos zserbó ízét, ezért szerintem megéri, kicsit szöszmötölni!

Hozzávalók 2 szelethez:

  • 2 darab szárított gyümölcslap
  • fél zsenge cukkíni
  • stevia vagy más édesítő
  • 1 teáskanál utifűmaghéj
  • 10-15 g chia mag
  • 2 narancs – lehet sárgabarack is ha inkább az eredeti receptúra a szimpatikus
  • 2 evőkanál jó minőségű kakaópor – 1 a cukkíni krémhez és 1 a csokimázhoz
  • 1evőkanálkókuszkrém koncentrátum

Leave a Reply

