Coconut mousse pillow / Kókuszkrémes párnácska

DSC_1285

 

EN

I was so excited to try out a recipe with my new dried fruit cake base that I got from Szafi for the Recipe competition! You can find it in her webshop, here.

I found out this really special recipe, based on zucchini, that is my new addiction, cause it can be used perfectly for desserts. If you think it is strange, then try it first, because it is unbelievable. So I used that for the mousse, of course raw. This recipe is suitable for raw foodists as well! I peeled the zucchini and put it in the blender, together with some shredded coconut and some water. When it became perfecly creamy, I added some stevia and a bit of psyllium husk.   This made its texture less liquid and more thickish. I put the mixture on a piece of driedfruit base. Then finish it with some sweet raspberries! You can eat it instantly, but I kept it in the fridge overnight and it was very soft then so you can cut it into pieces more easily then. What you need for this delicious dessert are the followings:

  • one zucchini – it depends on what size of dried fruit cake base you have now I had two slices from this amount.
  • dried fruit cake base – I used the one made from dried plums and coconut
  • some stevia
  • half dl water or plantbased milk
  • a teaspoon of psyllium husk
  • 1-2 spoon of shredded coconut
  • some raspberries

Enjoy this creamy rawesomeness!

DSC_1279

 

HU

Nagyon izgatott voltam, hogy végre kipróbálhassam a Szafitól kapott gyümölcslapot, és szuper hozzávalókat! A recepthez használt aszalt gyümölcslapot amit nyers süteményekhez használhattok, megtalálhatjátok a webshopon, itt.

Ezt a különleges receptet cukkinivel készítette, ami az aktuális függőségemmé vált mostanság, mivel remek nyers desszertek készíthetőek belőle!  Ha elsőre furcsán is hangzik,próbáljátok kimert hihetetlen mennyire finom és sok mindenhez használható. Szóval nyers cukkinit használtam a moussehoz, ezért nyers étrendbe is tökéletesen beilleszthető. Elsőként meghámoztam a cukkinit, majd aprítógépben összemixeltem kevés vízzel, és kókuszreszelékkel. Persze növényi tejjel is lehet ám csak kb fél dl-ről van szó, úgyhogy nem számottevő a különbség. Ha már krémes és homogén, akkor tettem hozzá a steviát és az utifű maghéj lisztet, ami nem csak nagyon egészséges, de remekül használható zselésítésre és sűrítésre. A krémet ezután rákentem a gyümölcslapra és friss málnával díszítettem. Azonnal is fogyasztható, de én estére a hűtőben hagytam, így másnap könnyen lehet szeletelni. Hozzávalók:

  • 1 zsenge cukkini -a mennyiség azon is múlik, mekkora gyümölcsalapunk van, én egy téglalap alakú lapot használtam erre a mennyiségre, amit megfelezve két szeletet kaptam.
  • aszalt gyümölcs lap – én az aszalt szilvából és kókuszból készült változatot használtam
  • kevés stevia
  • fél dl víz vagy növényi tej
  • 1 teáskanálnyi utifű maghéj liszt
  • 1-2 kanál kókusz reszelék
  • pár szem friss málna

Jó étvágyat ehhez az ünnepi finomsághoz!

Leave a Reply

