Cherry Chia Melon bowl / Cseresznyés Chia Dinnye tál

 

2

EN

I got the first cherries from the market this weekend! They were tiny and irregular, but still perfect as they are the earlybird of summer for me. So I made this chia porridge to let them fully dominate the flavours. It is made with some fresh lemongrass that really harmonizes with the melon – I am still experimenting with the fruit bowls 🙂

You already know the chia pudding basic recipe: The best if you leave it overnight, but for the impatient ones it is quicker if you warm up the liquid. For first I blended a handful of seeded cherries with some dates, lemongrass and peanutmilk. Then I pourred it onto the chia seeds. I let them rest around 6 hours.

 

Ingredients:

  • 100 g seeded cherries
  • 4 organic dates
  • 30 g chia seeds
  • a little peanut milk – or other type of milk
  • lemongrass
  • 1 honeydew melon

Boost your summer feeling with this recipe !

 

22HU

Hétvégén beszereztem a piacról az idei első cseresznye termést! Aprócskák és torzak de mégis tökéletesek! Alig várom a cseresznye szezont és persze a nyarat. Ennek örömére egy tökéletes nyár hívogató receptet gondoltam ki nekik, ahol teljesen átvehetik az ízek irányítását. A Chia mag ezt tökéletesen lehetővé teszi. Cukordinnyéből csináltam tálat , ami remekül együttműködik a citromfű frissességével – persze a tálat is megettem 🙂

Elkészítését már ismeritek korábbi Chia mag receptjeimből, annál jobban megszívják magukat minél tovább hagyjuk állni. Türelmetlenek fel is melegíthetik a folyadékot, úgy gyorsan elkészül. (Én kb 6 órán át hagytam pihenni. ) Első lépésként egy marék magozott cseresznyét turmixoltam össze a datolyákkal, mogyorótejjel és a citromfűvel. Összekevertem a chiával és vártam türelmesen. Ezalatt volt időm kifarigcsálni a dinnyetálat.

Hozzávalók:

  • 100 g magozott cseresznye
  • 4 db organikus datolya
  • 30 g chiamag
  • kb 1-1,5 dl mogyorótej, vagy más fajta tej
  • pár citromfű levél
  • 1 cukordinnye

Készülj a nyárra ezzel a frissítő recepttel !

 

 

Leave a Reply

