Seaweed salad / Algasaláta

DSC_0012

 

EN

This salad is made with wakame seaweed knots. I found them dried in an asian culinary shop. I looked after its nutritional effects and I found that it prevents cancer, and full of vitamins and minerals. /Why I am not surprised ? :D/ So It is very good for you, even for your diet /because its ridiculously low calories/ and fun to prepre it ! At least I loved when it became nice knot shaped from the strange dry stuff. I liked its strong falvour so I ate the half of the pack for the first time. I do not advice you to eat too much because it is so powerful and concentrated that you can easily get bust.

So the process is the following: I boiled some water and just like rice noodles I porred the hot water on the dried seaweed. Immediately it is ready to serve! I put garlic pieces into the bowl even before pourring the water, to simmer them a bit. Then I added some sliced fresh tomato, and veggies, spiced it and some special pickles that I have from my mom. /Don’t worry if you have no pickles then you can use some rice vinegar, to replace the flavour/  Mine is made from green baby cherry tomatoes. Delish!

Ingredients:

  • 25 g wakame dried seaweed knots
  • 1 piece of garlic
  • 1 tomato
  • some chopped bell pepper
  • spring onions
  • chili flakes
  • some pickles or rice vinegar
  • optional: peanuts or sesame seed

 

0011HU

Ennek a receptnek fő alapanyaga az új felfedezésem: a wakame alga csomók. Ez szárítva beszerezhető ázsiai kulináris boltokban /pl: a Józsefvárosi piaccal szemben/ vagy az Ázsia Bt.-ben. Egyből utánajártam, mire jó az alga, és rákmegelőző hatásúnak mondják, valamint tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Valamiért pont erre számítottam. Szóval az alga nagyon jó neked is és a diétádnak is, hiszen a kalória tartalma nevetségesen alacsony.. Az egész 100 grammos csomag tartalmaz 45 kcalt. Ám nehogy ezt mindet egyszerre együk meg mert hamar be lehet csömörleni tőle. Én ugyanis rákaptam, mert nagyon ízlett az a karakteres alga íz, viszont olyan tömény, hogy miután megettem fél csomagnyit kissé émelyítő volt.

Elkészítése igazán szórakoztató, és látványos. Hasonlóan kell hidratálni a száraz algát mint a rizstésztát. Vizet forraltam majd egy tálba helyezve  az algát ráöntöttem. Szuper, hogy milyen gyorsan átváltoznak a kis girbe-gurba aszott darabok nagyon szép megcsomózott alga csíkokká. Én már ennél a fázisnál hozzáadtam a fokhagyma darabokat, hogy kicsit megpárolódjanak. Máris tálalásra kész az alga! Ezután csak a fűszereket és a friss zöldségeket kell hozzáadni. Én a savanyú ízt anyukámtól kapott bébi zöld koktélparadicsomokból készült savanyúsággal adtam hozzá, de ha nincs otthon savanyúság megteszi kevés rizsecet is. Nyamm!

Hozzávalók:

  • 25 g wakame szárított algacsomók
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 paradicsom
  • kevés kaliforniai paprika
  • újhagyma
  • chili pelyhek
  • házi savanyúság vagy rizsecet
  • extrakén lehet mogyorót vagy szezámmagot

 

 

Leave a Reply

