Tomato and nut mix bean salad / Babsaláta magvakkal és paradicsommal

0012

 

 

EN

I love to mix vegetables and salads with different types of nuts. This can make the more colorful even with their nice crispy texture. This salad would be very simple, but the key is to put the various types of nuts in a dry frying pan and roast them together and make the basic spicy nut mix. Ok, do not get ahead so fast. First I soaked the beans and boil them. Then, I chopped colorful tomatos, and peppers. I used red and yellow cherry tomatoes and black tomato. Of course this is optional, but the more type of tomato you have, the more interesting it is. Then I added yellow bell pepper and a smaller sized red one – I dont know what type it was. Then I roasted the nuts with garlic ( I also added shredded coconut to the mix, that is really good for the taste!) and when it is almost done, then add the spices, not to burn them. Finally, mix the nuts, spring onion and the tomato mix with the beans, and it’s done!

Ingredients:

  • 200 g white beans
  • 150 g mixed tomatoes
  • colorful bell peppers
  • spring onion

For the spicy nut mix:

  • a handful from the following: cashews, pumpkin seed, sunflower seed
  • some shredded coconut
  • himalayan salt
  • 2-3 cloves of garlic
  • a pinch of cinnamon
  • a pinch of chilli
  • black pepper

 

I often make this kind of spicy nut mix, even if I just need some munchies…Yum!

0013

HU

Imádom a zöldségeket és a salátákat magokkal keverni! Nemcsak az ízükért, de a legjobb falatok mindig azok, amikbe kerül egy-egy roppanós darabka is! Ezért. ebből a fogásból ne spóroljuk ki, minél többféle magot és paradicsomot használunk annál változatosabb ( és szebb is ) lesz az étel. Ennek az egyébként egyszerű salátának a fűszeres mag mix adja a lelkét. De ne rohanjunk így előre, kezdem az elején: Először beáztattam a babot, majd természetesen megfőztem (én inkább a szárazbabot javasolnám, mint a konzervet, de persze azzal is elkészíthető). Aztán felvágtam a paradicsomokat és a paprikákat, én piros és sárga koktélparadicsomot, fekete paradicsomot, sárga kaliforniai paprikát és egy kisebb fajta inkább chillinek tűnő de édes piros paprikát tudtam beszerezni. Ezután jöhet a mag mix amit a fokhagymával egy száraz serpenyőben megpirítottam, kevés kókuszreszelékkel együtt. A kókusz valahogy remekül dob rajta kicsit talán füstösebb ízhatást ad hozzá, én nagyon szeretem használni sósan. Amikor már picit megpirultak a magvak akkor adtam hozzá a fűszereket, mert könnyen odaégnek, elég csak kicsit összemelegíteni őket. Végül,  összekevertem a babot a zöldségekkel és a fűszeres magokkal, és kész is!

Hozzávalók:

  • 200 g száraz fehérbab
  • 150 g paradicsom mix
  • színes kaliforniai paprikák
  • újhagyma

A fűszeres mag mixhez:

  • 1 maréknyi a következőkből: kesudió, tökmag, napraforgómag
  • kevés kókuszreszelék
  • himalaya só
  • 2-3 gerezd apróra vágott fokhagyma
  • csipetnyi fahéj
  • ízlés szerint szárított chilli
  • feketebors

Ezt a pirított fűszeres mag mixet egyébként gyakran elkészítem, ha egy kis rágcsálnivalóra vágyom (indiai madras curry fűszerkeveréket is szoktam hozzáadni olyankor, a legjobb egy filmnézéshez!)

 

 

Leave a Reply

