Vegan cottage cheese balls / Gluténmentes vegan epres túrógombóc

blog8


EN

A new favourite dessert was born! One of my instagram follower asked me if I have tried making vegan túrógombóc ( traditional hungarian meal from cottage cheese, and semolina, wallowed in breadcrumbs). So the idea moved into my head and I started thinking on this túrógombóc project. I am not a huge fan of soy and tofu however I do not eat processed food so I think it is not bad if I eat it once or 2x a month.

So the fake cottage cheese balls are made with a secret ingredient too. I added zucchini to the tofu, and put both into a grinding machine or blender, with stivia and the juice and zest of a lemon. After this I put as much puffed amaranth in it as it needed to made the texture moldable. Finally I wallowed the balls in grounded flax seed. I also put a strawberry in the middle of the tofu balls.  It is fantasic I promise!

Ingredients:

  • 1/2 of a peeled zucchini
  • 200 g unflavoured tofu
  • zest and juice of a lemon
  • stevia
  • puffed amaranth
  • grounded flaxseed
  • some strawberries
  • + as optional jam I used my mom’s red grape & walnut  jam

Bon apetit!

 

blog9HU

Megszületett az új kedvenc édességem! Korbban kérdezte az egyik instagram követőm, hogy próbálkoztam-e már vegan túrógombóc készítésével. Ekkor megszállt ez a gondolat és elkezdtem ezen a projekten gondolkozni,és hiszem egészen sikeres lett a próbálkozás (de persze kíváncsian várom ,ti mit gondoltok). Nem vagyok egy nagy szója/tofu fogyasztó egyébként, de mivel nem eszem feldolgozott élelmiszereket ezért úgy hiszem havonta 1x 2x nyugodtan lehet fogyasztani. ( egyébként szójababból otthon is készíthettek tofut, a jövőben azt is megtudhatjátok a blogon, hogy miképpen!)

Ez az áltúrógombóc is tartalmaz egy titkos összetevőt, ami tápanyagban sem utolsó! A tofuval együtt tettem aprítógépbe a CUKKINIT. Ezután a citrom levét,héját és steviát adtam hozzá, ettől kapja meg a túróhoz hasonlatos aromáját.Végül annyi puffasztott amaránt magot kevertem hozzá, amennyivel könnyen formázható állagúvá válik. A masszából golyócskákat gyúrtam, és a közepükbe egy-egy epret is tettem. Végül az őrölt lenmagba hempergettem. Próbáljátok ki, ígérem nagyszerű finomság!

Hozzávalók:

    • 1/2 hámozott cukkini
    • 200 g natur tofu
    • 1 citrom héja és leve
    • stevia
    • őrölt lenmag /vagy más olajosmag/
    • puffasztott amarántmag
    • néhány szem szamóca
    • + extraság:  anyukám házi cukormentes diós szőlő lekvárja

Jó étvágyat!

 

 

Leave a Reply

