Healthy dark chocolate bonbon / Egészséges étcsoki bonbon

 

bonbon_01

 

 

EN:

This recipe is much quicker and easier than you would think!  You only need an ice cube tray, or bonbon mould. I recomment the silicone ones. I added different flavourings : almonds, cashews, green raisins, cocomut flakes and little pieces of dried apricot.  I tested it on my non-vegan friends, who are eating “normally” so they could really tell if this similar to the chocolate bonbons that you can buy in the shop. I was so happy that they said it is absoluletly like that! If you have already tested this recipe, please tell me how You think.

Ingredients for like 10 bonbons – if you fill them you need less chocolate:

  • 5 tablespoon of coconut oil
  • 5 tablespoon of cocoa powder, if you can buy raw cocoa it is the best ( I do not recomment karob for this recipe, it is really important to have good cocoa, I like more the rusty brown type)
  • stevia-or what you like to use as a sweetener
  • optional: cinnamon, chili

 

First step is to melt the coconut oil, do not boil it! It melts eaily, be careful! Then add the cocoa and the stevia and stir it until becomes homogene. Then fill the trays and add the extra toppings. If you put the trays on the freezer, you only have to wait 5 minutes, and you can put them out easily from the silicone! Doesn’t sound comlicated, does it?

 

bonbon_02_web

 

HU

Csokit készíteni sokkal gyorsabb,mint hinnétek! Amíg leugranék a boltba csokiért, már el is készítek egy adag adalék mentes és egészséges változatot. Szerintem megéri. Leteszteltem a nem-vegán barátaimmal, és a reakció az volt, hogy teljesen olyan mint a boltban vehető csokibonbonok. Én aszalt sárgabarackos, zöld mazsolás, kesudiós, kókuszchipses és mandulás változatot készítettem. Szerintem érdemes variálni az ízesítésekkel, érdekes és nagyon ízletesek lettek. Ha kipróbáltátok, várom a Ti véleményeteket is!

Hozzávalók kb. 10 bonbonhoz:

  • szilikonos jégkocka tartó vagy bonbon forma
  • 5 evökanál kókuszzsír
  • 5 evőkanál kakaópor-fontos hogy jó fajta legyen, a hagyományos cicásra esküszöm. Ha tudunk venni “nyers” kakaót az még jobb.
  • sztívia-vagy más édesítő (a nyírfacukor is nagyon jó mert az állagát is szilárdabbá teszi)
  • extra: fahéj, chili por

 

Első lépés, hogy egy kis edényben olvasszuk fel a kókuszzsírt. Fontos, hogy ne forraljuk fel! Óvatosan kell melegíteni, jobb ha még mielőtt az összes felolvad, már el is zárom a gázt, mert kb. egy perc alatt megolvad. Ezután hozzáadom a kakaóport és az édesítőt – ha mézet használtok, jobb a felét mással helyettesíteni, hogy a szilárd állagát megtartsa a csoki. Ezekkel homogénné keverem, majd kiporciózom a kis formákba. Ezután jöhetnek a magvak, gyümölcsök. Ha türelmetlenek vagytok, mint én, akkor a mélyhűtőbe betéve 5 perc alatt megszilárdulnak. Ha kellően kihűlt, könnyen kiesnek a formából. Jó nassolást!

 

 

Follow on Bloglovin

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s