Vegán pizza karfiolos alappal, cukkini szósszal

pizza1

 

 

Első próbálkozásom ez a pizza szerű karfiol lepény, nagyon kíváncsi voltam, az eredményre. Az íze isteni, amit elhibáztam, az a karfiol mennyisége volt, ugyanis túl vékonyra terítettem szét a tepsiben, ezért igencsak széttört. Egyébként nagyon jól működik minden, a tojás szerepét őrölt lenmag tölti be, így 100 % növényi étel ez is.

Tehát első lépés, hogy egy kisebb fej karfiolt ledaráltam majd megpároltam egy kis vízben. Utána hozzákevertem /még melegen!/ a darált lenmagot, ízesítettem és kör alakúra terítettem a sütőpapírral bélelt tepsiben. Ajánlott kb. 3 cm vastagra hagyni a tészta masszát. 120 fokon kb. 15-20 perc alatt elkészül.  A szószhoz nyers cukkinit kell összeturmixolni a többi hozzávalóval, míg krémes nem lesz. Gazdagíthatjuk bármilyen maggal is, ha nem elég sűrű. Én most gombával és főtt csicseriborsóval készítettem el, nagyon ajánlom ezt a kombinációt, mert szerintem remekül működött!

 

Hozzávalók/ tésztaalap:

1 fej karfiol

30 gramm darált lenmag

só,bors,majoranna

/szósz:

1/2 nyers cukkini felkockázva

1 gerezd fokhagyma

só, szines bors, őrölt chili

kevés víz + citromlé

/feltét:

főtt csicseriborsó

sült gomba szeletek

újhagyma

pirított tökmag

 

 

Jó étvágyat!

Follow on Bloglovin

Leave a Reply

