Mogyorótejes Chia pudding

 

chiaAhogy ígértem, eljött a chia pudding ideje! Egyik kedvenc ételem, nagyon gyakran készítem és sosem csalódok benne 🙂 A Chia mag, vagy más nevén azték zsálya egy Dél-Amerikából származó mag fajta, amely rengeteg kedvező hatással bír. Magas Omega3 zsírsav, antioxidáns, rost és vitamin tartalma ezért diétázók, sportolók népszerű alapanyaga lett. Mivel gluténmentes, fogyaszhatják lisztérzékenyek is, és vegánoknak is ajánlott kalcium és magnézium forrás.

Elkészítése  nagyon változatos lehet, akár csak rászórhatjuk az ételre, de igazán a chia puddingok engednek rengeteg variációt. Ezekben a receptekben, a lényeg, hogy valamilyen folyadékba beáztatjuk, lehet ez növényi tej, (vagy tehéntej, joghurt aki fogyaszt tejterméket) gyümölcslé, kókuszvíz, majd gyümölcsökkel, magvakkal gazdagítjuk. Mivel a mag íze teljesen semleges, csak a fantáziánk szabhat határt, hogy mivel ízesítjük. Nem kell főzni, csak beáztatni, tehát nyers diétának is része lehet. Ha nincs egy-két óránk beáztatni, fel melegíthetjük a folyadékot, így hamarabb megszívják magukat a kis magvak. Bár nem túl olcsó alapanyag a chia mag, de nagyon kevésre van csak szükség, mindig meglepődök, hogy sokszörösére nő a térfogata. Találtam azonban egy kevésbé költséges és szintén szuper egészséges “pudding” alternatívát, hamarosan azt is elárulom!

Hozzávalók:

kb 20 g chia mag

1,5 dl mogyoró tej – házilag készítettem

kevés fahéj

méz/stevia/datolya édesítésre

gyümölcsök – jelen esetben vérnarancs, kiwi,eper,szőlő,mogyoró darabkák.

 

Remélem ízlik!

 

 

 

Ahog

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s