Fűszeres kókusz bacon

IMG_20140324_205047

 

 

Első hallásra engem nem csigázott fel túlzottan ez a kókusz bacon dolog. Nem is szeretem a bacont, és szeretem a kókusz chips natúr ízét is. Na de egyszer mégiscsak kipróbáltam egy sós változatot, és azóta tudom, csak annyit készítek belőle amennyit fel szeretnék használni. Ugyanis kizárt dolog, hogy ne tűnjön el az összes még aznap. Nem lehet abbahagyni, remek mozizós snack!

Igazából semmi egyebet nem tettem, mint száraz serpenyőben óvatosan megpirítottam a kókuszchipset, majd a kedvenc fűszereimmel megszórtam. Lassú tűzön kell pirítani, inkább kisebb adaggal érdemes elsőre próbálkozni és közben forgassuk össze a kókusz darabokat, hogy mindenhol megbarnuljon, de ne égjen meg. A fűszereket csak akkor adom hozzá mikor már elzártam a lángot, mert némelyik hajlamos hamar elszenesedni. Tehát az én változatom hozzávalói a következők:

kb 50 g kókuszchips

garam massala indiai fűszerkeverék

török olajos paprika /=csípős füstös ízű chili pehely, szinte mindenbe szórok egy kicsikét/

durva őrlésű színes bors

himalája só

 

 

Természetesen bármilyen más fűszerrel lehet próbálkozni, levesbe, salátára szórva remekül feldobhatjuk vele az ételt! Jó kísérletezést !

Leave a Reply

